3242
post-template-default,single,single-post,postid-3242,single-format-standard,stockholm-core-2.1.6,select-theme-ver-7.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive

v. 37

I förra veckan avslutade vi en femveckorskurs – Kommunikation och content för digitala plattformar – på MedieInstitutet och drog igång, för åttonde året i rad – Marknadskommunikation för kulturfältet – en sexveckorskurs på Kulturverkstan/Nätverkstan. Studenterna på MedieInstitutet fick bl.a. i uppgift att ta fram förslag på contentaktiviteter för ett egenvalt varumärke. Vi fick se kreativa och smarta förslag för så olika varumärken som; IKEA, Socialtjänsten i Göteborg, Lush, Victoriaskolan, Vans, Solstickan, Eventpersonal, Göta Energi, Panduro, Blomsterlandet, Blickpunkten, Hyssna Forest Resort, Oblur, Certi Clothing m.fl. Bra jobbat alla!

Själva är vi lite skeptiska till uttrycket content, kallar det hellre för MERVÄRDE – att skapa mervärde för varumärket! 

På Nätverkstan/Kulturverkstan föreläser vi om varumärke, positionering och kommunikation. Efter det får studenterna, gruppvis, i uppdrag att analysera ett ”kulturvarumärke” och presentera förslag på en varumärkesplattform och en kommunikationsplan. Skall bli spännande att se resultaten!