v. 37
I förra veckan avslutade vi en femveckorskurs – Kommunikation och content för digitala plattformar – på MedieInstitutet och drog igång, för åttonde året i rad – Marknadskommunikation för kulturfältet – en sexveckorskurs på Kulturverkstan/Nätverkstan. Studenterna på MedieInstitutet fick bl.a. i uppgift att ta fram förslag på contentaktiviteter för ett egenvalt varumärke. Vi fick se kreativa och smarta förslag för så olika varumärken som; IKEA, Socialtjänsten i Göteborg, Lush, Victoriaskolan, Vans, Solstickan, Eventpersonal, Göta Energi, Panduro, Blomsterlandet, Blickpunkten, Hyssna Forest Resort, Oblur, Certi Clothing m.fl. Bra jobbat alla!
Själva är vi lite skeptiska till uttrycket content, kallar det hellre för MERVÄRDE – att skapa mervärde för varumärket!
På Nätverkstan/Kulturverkstan föreläser vi om varumärke, positionering och kommunikation. Efter det får studenterna, gruppvis, i uppdrag att analysera ett ”kulturvarumärke” och presentera förslag på en varumärkesplattform och en kommunikationsplan. Skall bli spännande att se resultaten!