4330
post-template-default,single,single-post,postid-4330,single-format-standard,stockholm-core-2.1.6,select-theme-ver-7.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive

Logotypen speglar vem vi är

En logotyp är oftast det första vi möter hos ett varumärke/verksamhet. Den behöver berätta hur man vill bli uppfattad och vilket förstaintryck man vill ge?
Det är vanligt att man tidigt i sin företagsstartarprocess, efter att man har satt affärsidén för sin verksamhet, bestämmer namn och tar fram en logotyp – gör inte det! En logotyp ska spegla varumärkets vision.
Börja med att ta fram en varumärkesplattform för din verksamhet, efter det kan du namnge verksamheten och skapa en logotyp (visuell identitet) för ditt varumärke.
Att uppdatera en logotyp eller visuell identitet kan ibland vara nyttigt och i vissa fall nödvändigt. Saker och förutsättningar förändras över tid, inriktning kan ändras, fusion eller ägarbyte behöver förkunnas. Varumärket kan behöva förtydligas gentemot konkurrenter.
Coca-Cola har exempelvis gjort ett 10-tal större förändringar på sin logotyp sedan starten 1886. Men ännu fler små finjusteringar under åren, så som finkalibrering av färger eller tjocklek på streck mm.
Behöver du hjälp med att skapa en ny logotyp eller uppdatering av en befintlig, slå en signal eller skicka ett meddelande så ses vi och pratar vidare. Har du ingen tydlig varumärkesplattform på plats så börjar vi där.