4201
post-template-default,single,single-post,postid-4201,single-format-standard,stockholm-core-2.1.6,select-theme-ver-7.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive

Kurs på Kulturverkstan – varumärket ur ett kreativt perspektiv.

I förra veckan drog vi för 9:e året igång vår 6-veckorskurs om varumärke, kommunikation, positionering och kreativitet på Kulturverkstans 2-åriga heltidsutbildning, Internationell Kulturprojektledare. Under första veckan hade vi fyra föreläsningar då vi gått igenom grunderna vad ett varumärke och varför vi behöver vara tydliga för oss själva med vad vi vill och står för (vision, kärnvärden, varumärkesplattform, visuell identitet). Hur världen ser ut idag och vad vi behöver förhålla oss till (bruset, insikter om omvärld, målgrupper). Hur vi genom att ge utrymme för långsiktighet och kreativitet kan särskilja oss för att nå vår publik (positionering).

Hur vi kan arbeta kreativt med vårt varumärke och vår kommunikation (visuell identitet, insikter, idéer, kreativ brief) för att sticka ut i bruset och använda resurser rätt (tid, pengar, människor, moder jord) och nå fram med vårt budskap.

Föreläsningar och uppgifter kopplade till föreläsningarna där klassen gruppvis fick träna på några fiktiva case. I fredags fick grupperna årets åtta skarpa case, som ska få en kreativ genomlysning av sina varumärken utmynnande i insikter, råd och idéer om varumärkesutveckling, kommunikationstrategi och kommunikationsplan. Presentation om 4 veckor… spännande!